LABİA MAJÖR KÜÇÜLTME AMELİYATI RIZA BELGESİ

Hasta Adı – Soyadı:
Doğum Tarihi :
Cinsiyeti :

Sayın hasta/ vekili yasal temsilcisi,

Bu form hasta hakları mevzuatı uyarınca tıbbi durumunuz ve hastalığınızın tanı, tedavi ve bakımı için size önerilen tıbbi/cerrahi tedavi ve tanıya yönelik tüm işlemler ve bu işlemlerin olası riskleri hakkında bilgi sahibi olmanız için hazırlanmıştır. Bunların etkileri ve sonuçları birtakım genellikler arz etmekle birlikte, kişiden kişiye farklılıklar da gösterebilir veya aşağıda belirtilenlerle sınırlı kalmayabilir. Bu bağlamda, hekimlerimizin ve sağlık görevlilerimizi sorularına tam, doğru ve eksiksiz cevaplar verilmiş olması son derece önem taşır. Tıbbi tedavi ve cerrahi girişimlerin yararlarını ve olası risklerini öğrendikten sonra, önerilen tanı ve tedaviyi kabul etmek veya etmemek kendi kararınıza bağlıdır. Bu formun amacı sizi endişelendirmek, korkutmak veya yapılacak tıbbi uygulamalardan uzak tutmak değil, sağlığınızla ilgili konulara sizi daha bilinçli bir biçimde ortak etmek ve onayınızı almaktır. Arzu ettiğiniz takdirde sağlığınızla ilgili tüm bilgi ve dokümanlar size verilecektir. Aşağıda yer alan bilgilerin tamamı, modern tıp bilimi içinde ve kapsamında bütün dünyada kabul gören uygulamalar ve olası durumlardır.

BİLGİLENDİRME ÖN TANI : ……………………………………………………………………………………………… PLANLANAN TEDAVİ/TAHMİNİ SÜRE :………………………………………………………………………….. GENEL BİLGİ

Kadın cinsel organlarında doğuştan olan şekilsel farklılıklar ya da yılların ilerlemesiyle ortaya çıkan normal değişiklikler ve vajina estetiği birçok kadında psikolojik rahatsızlığa, mutsuzluğa ve komplekse yol açabilir. Böyle bir durum, kadının cinsel hayatını etkiler ya da kadının cinsel ilişkiye girmesine de engel teşkil edebilir. Vajina estetiği açısından büyük dudaklar ya da dış dudaklar, kadın cinsel organının yani vulvanın dışarıdan bakıldığında görünen kısmıdır. Dış dudakların şekli, büyüklüğü ve dolgunluğu ise estetik açıdan en göze çarpan faktörlerdir. Bazı genç kadınlarda bu dış anatomik yapıların bir kısmı ya hiç gelişmemiş, ya az gelişmiş, ya asimetrik olarak gelişmiş ya da fazla gelişmiş olarak karşımıza çıkar.

Kimler için uygundur?

Vajina dış dudak küçültme ameliyatlarını, bu tür şikayetleri hisseden, ergenlik döneminin bitmesiyle genital organların şekillenme süreci tamamlanmış olan kadınlarda uygulamak mümkündür. Hastanın çocuk doğurup doğurmadığının ya da o güne kadar cinsel ilişkiye girip girmediğinin hiçbir önemi yoktur. Çünkü kızlık zarı vajinanın girişinde yer alır ve dış dudaklar ise vajinanın dışında kaldığı için bu işlem kızlık zarına zarar vermez. Vajina estetik ameliyatının, hamile kalmaya, hamileliğin sonunda normal doğum yapmaya, cinsel ilişkiye girmeye ve orgazma hiçbir engeli yoktur. Yani bu ameliyatın ardından isterseniz hamile kalabilir, normal doğum yapabilirsiniz. Orgazm durumunda da bir değişiklik olmaz. Vajina dış dudak estetiği, aktif cinsel hayatın başlamadığı genç kızlarda da yapmak mümkündür. Son derece basit ve iyileşmesi uzun zaman almayan dış dudakların ihtiyaca göre küçültülmesi, yeniden yapılandırılması, cinsel hayat öncesi özgüven kazanılmasını sağlayarak vajinusmus gibi cinsel hayatında problem yaratabilecek kadının korkulu rüyalarını da sona erdirir.

Genital bölge büyük dudak estetiği nasıl yapılır?

Labio majora estetiği genital bölgedeki dış dudakların gençleştirilmesi amacıyla yapılmaktadır. Bu operasyon ‘Labia majora rejuvenasyon’, ‘Büyük dudak labioplastisi’ , ‘Labia majora estetiği’ veya ‘Dış dudak estetiği’ olarak da bilinir. Aslında dış dudak estetiği de bir labioplasti operasyonudur; ancak, labioplasti denilince daha çok bilineni daha sık uygulanmasından ötürü iç dudakların kısaltılması ve küçültülmesidir. Dış dudak labioplasti operasyonundaki amaç dış dudakların daha canlı ve genç bir görünüm kazanmasıdır.

Vajina Dış Dudak Ameliyatı

Vajina estetik operasyonu yaklaşık 1 saat kadar sürer. Ağrılı bir ameliyat değildir. Aynı gün normal hayatınızı sürdürebilecek ölçüde iyileşebilirsiniz. Tek başına liposuction işlemi uygulanmışsa deri üzerinde 1-2 mm lik kesikler 1 hafta içinde kendi kendine iyileşir. Deri ile birlikte yağ dokusunu küçültülen ameliyatlarda kendi kendine eriyen dikişler kullanılır, bu sayede dikiş alma zahmeti ve stresi de hissedilmez. Ameliyat yarası yaklaşık 7-10 gün içinde iyileşir. Cinsel organın temiz tutulması ve hijyene dikkat edilmesi dışında özel bir bakım gerektirmez. 2-3 haftalık iyileşme döneminin ardından cinsel hayatınıza da kaldığınız yerden devam edebilirsiniz.

Vajina Dış Dudak Ameliyatı Sonrası

Dış dudak ameliyatı sonrası yaralar bir gün için ya da tamamen düşene kadar Steri-Strips uygulanır. Ameliyat sonrası öneriler Vajina içdudak için geçerli olanlarla benzerdir.Genitalbölge antiseptiği ile bölge temizlenebilir. Ameliyat dikişleri 2 hafta içinde erir.

Ameliyatın İdrar Yollarına Etkileri Nelerdir?

Dış dudak operasyonu sonrası idrar yapma ile ilgili bir problem yaşanmaz, hatta büyük ve kalın dudaklılar bu operasyon sonrası idrar yaparken dudaklarından dolayı bacaklarını ıslattığını operasyon sonrası bu şikayetlerinin de ortadan kalktığını belirtmektedirler.

Gebeliğe Etkileri Nelerdir?

Dış dudak operasyonu kesinlikle hamile kalmaya ve ya normal yolla doğum yapmaya herhangi bir engeli teşkil etmez.

Ameliyatın Ardından Ne Zaman Aktif İlişkiye Girebilirim?

Dış dudak operasyonu takiben ilgili bölgenin iyileşmesi kişiye göre 8—10 gün gibi bir sürede iyileşmektedir. Operasyonun bitiminden yaklaşık 20—25 gün sonra aktif cinsel ilişkiye girilebilir.

Ameliyat Öncesi Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Nelerdir?

Hastanın geçmişindeki önemli rahatsızlıklar ve sürekli kullandığı ilaçlar varsa mutlaka doktora bildirilmelidir.

Ayrıca ameliyat öncesinde 10 gün süreyle aspirin ve benzeri kan sulandırıcı ilaçlardan kaçınılmalıdır.

Ameliyat öncesi ameliyat bölgesindeki tüyler temizlenmelidir.

Ameliyatın Riskleri

Komplikasyonlar alışıldık değildir. Hematom görülebilir, fakat çok nadirdir, tabii eğer aşırı miktarda yağ çıkarılmamışsa. Labia Vajina dış dudak ameliyat sonrası önemli oranda şişebilir, fakat bu durum bir hafta içinde düzelmeye başlar. Hastanın önemli oranda rahatsızlık hissetmesi alışılmadık bir durumdur. En yaygın komplikasyonlar, yetersiz küçültme veya deri ya da yağın asimetrisidir ki bunları 6 ay sonra tekrar gözden geçirmek gerekebilir. Eğer subkütiküler kapatma yapılmışsa yara izleri nadiren sorun oluşturur. Eğer bu husus ameliyat öncesi hastayla konuşulmuşsa ve kesimin yeri optimalse, renk kontrastı da genellikle bir sorun oluşturmaz. Sürekli ağrı veya cinsel fonksiyon bozukluğu gibi durumların görülmesi ise muhtemel değildir. En kötü potansiyel komplikasyon, aşırı deri kesimidir, bu durum, vajinal kuruluğa, kıyafetlerde rahatsızlığa ve estetik deformiteye yol açabilir.

Hastaya Özel Durum Var mı? O Yok O Var ise açıklayınız……………………………………………….. ……………………………………………………………………………………………………………………………………………… …….

ONAY

Yukarıda anlatılan bilgileri okudum ve aşağıda imzası olan doktor tarafından bilgilendirildim. Yapılacak olan tıbbi ya da cerrahi müdahalenin amacı, riskleri ve komplikasyonları açısından bilgi sahibi oldum. Ek başkaca bir açıklamaya gerek duymadan, hiçbir baskı altında kalmadan ve bilinçli olarak bu işlemi onaylıyorum. Tedavimle ilgili olarak tarafıma yapılacak girişimlerde herhangi bir şekilde şuurum kaybolduğunda veya onay veremeyecek duruma düştüğümde onay vermek ve tedavimle ilgili her türlü bilgiyi almak üzere…………………………………………………………………………………………………………… isimli kişiyi yetkili kılıyorum. ……………………………………………………………………………………………………………………………………………… ……………………….

( El yazınız ile “okuduğumu anladım kabul ediyorum” yazınız.) Hasta İmza

Tarih / Saat
Tarih/ Saat

Adı-Soyadı:

Hastanın vekili / yasal temsilcisi * Adı-Soyadı:

* Son paragrafta adı geçen kişi imzalamalıdır.

İmza

Yukarıda ismi yazılı hasta/hasta yakınına tarafımdan hastalığı, yapılacak olan girişim, bu girişimin nedeni ve faydaları, girişim sonrası gereken bakım, beklenen riskler girişim için eğer gerekli ise uygulanacak olan anestezi tipi ve anesteziye ait risk ve komplikasyonlar konusunda yeterli ve tatmin edici açıklamalar yapılmıştır. Hasta/hasta yakını, girişime yönelik yeterince aydınlatıldığına dair kendi rızası ile bu formu imzalayarak onaylamıştır.

Doktor İmza Tarih/ Saat Adı Soyadı:

Hastanın Dil / İletişim Problemi O Yok O Var ise açıklayınız ………………………………………

Hastaya doktor tarafından yapılan açıklamaları tercüme ettim. Görüşüme göre tercüme ettiğim bilgiler hasta tarafından anlaşılmıştır.

Tercüme Yapanın İmza Tarih/ Saat Adı Soyadı:

Tıbbi uygulamalarla ilgili tüm şikayetlerinizde veya değinmek istediğiniz her konuda gündüzleri Hasta Hakları Birimi’ne, geceleri ise Gece Müdürlüğü’ne başvurabilirsiniz.

*Yasal Temsilci: Vesayet altındakiler için vasi, reşit olmayanlar için anne-baba, bunların bulunmadığı durumlarda 1.derece kanuni mirasçılar. Bu onay formunu imzalamak hastanın kanuni haklarını ortadan kaldırmaz