JİNEKOLOJİDE LAPAROSKOPİ

Jinekolojik laparoskopi, karnınız gazla şişirildikten sonra karın cildine yapılan 2-3 adet 1-2cmlik kesiden uygulanan trokar ve kamera ile cerrahi aletlerle yapılan kapalı ameliyat yöntemidir. Kamera ile rahminiz (uterus), fallop tüpleriniz ve yumurtalıklarınız incelenir. Jinekolojik laparoskopi, durumların teşhis edilmesine ve mümkün olduğunda tedavi edilmesine yardımcı olabilir. Cerrahi laparoskopi, kadın doğumcular tarafından histerektomiler (rahim alınma ameliyatı) ve inkontinans (idrar kaçırma ) prosedürleri de dahil olmak üzere çok sayıda prosedürü gerçekleştirmek ve jinekolojik kanserlerin tanı ve tedavisi için rutin olarak kullanılmaktadır. İnfertilite için laparoskopi, ışıklı ve küçük kameralı teleskop benzeri bir aletin (laparoskop) cerrahın kadın infertilitesinin nedenleri için pelvik anatomiyi incelemesine izin verdiği minimal girişimsel bir cerrahi prosedürdür. Laparoskopi, endometriozis, rahim fibroidleri ve diğer yapısal anormallikler, yumurtalık kistleri, yapışıklıklar ve dış gebelik dahil olmak üzere birçok kadınsal sorunu teşhis ve tedavi etmesine yardımcı olabilir. Endometriozis ameliyatından sonra ameliyat geçiren kadınların %45 ila 75’i iyileştikten sonra gebe kalabilmektedir. Hatta bu gebeliklerin çoğu doğal yollarla elde edilmektedir.

Olası laparoskopi komplikasyonları şunları içerebilir:

• Yakındaki organlarda ve kan damarlarında yaralanma.
  • Kanama.
  • Anestezi ile ilgili sorunlar.
  • Enfeksiyon.
  • Karın duvarında iltihaplanma.
  • Kan dolaşımına girerek bacaklarınızda, pelvisinizde veya akciğerlerinizde pıhtılaşmaya neden olabilecek bir kan pıhtısı.

Genel anestezi altında, ameliyat sırasında bilinciniz kapalı olacak ve herhangi bir ağrı hissetmeyeceksiniz. Laparoskopik cerrahinin geleneksel cerrahiye göre daha hızlı iyileşme, daha az ağrı ve çok daha küçük yara izleri gibi avantajları vardır.

Kısırlık araştırmasında yapılan tanısal Laparoskopide pelvik yapışıklıklar ve endometriozis sık olarak saptanır. Bu hastalarda cerrahi işlem yapmadan direk  IVF’e geçmek hem daha az girişimseldir hem de gebelik şansı daha yüksektir.

Laparoskopik yumurtalık kist alınma ameliyatı, azalmış yumurtalık rezervi (DOR) ve hatta erken yumurtalık yetmezliğine sebep olarak potansiyel doğurganlığı azaltabilir.

Laparoskopik Histerektomi çok güvenli ve etkili bir prosedürdür. Geleneksel yöntemlere kıyasla rahmin alınmasında da en güvenli yöntemdir.

Laparoskopik cerrahi birçok ameliyat için kullanılmaktadır. Daha az ağrı, daha az deri ve doku kesilmesi, daha az yara komplikasyonu, daha hızlı ameliyat sonrası iyileşme ve daha kısa hastanede kalış süresi gibi avantajları vardır.