Kürtaj

KÜRTAJ

Kürtaj, gebeliğin sonlandırılması işlemidir. Kadınlar bazı tıbbi nedenlerden dolayı veya gebeliği istemedikleri durumlarda kürtaj yapma ihtiyacı hissedebilirler. Tartışmalı bir konudur ve etik, dini ve sosyal sorunlarla ilişkilidir. Bu nedenle, karar vermeden önce, bireylerin tüm faktörleri ve sonuçları dikkate almaları önemlidir.

Türkiye’de kürtaj yasaldır ve belirli koşullar altında yaparız. Bu koşullar arasında, gebeliğin 10 haftadan önce olması, kadının sağlık durumunun kürtajı gerektirmesi, hamileliğin tecavüz, cinsel saldırı veya ensest sonucu oluşması ve bebeğin ölü doğmuş olması gibi durumlar bulunur.

Kürtajı, medikal veya cerrahi yöntemlerle yaparız. Medikal yöntemler, ilaç kullanımını içerir ve genellikle 9 haftaya kadar olan gebelikler için kullanılırız. Cerrahi yöntemler, rahim içeriğinin bir alet kullanılarak çıkarılmasını içerir ve 10 haftadan sonra olan gebelikler için öneririz.

Bazı riskler taşır. Medikal kürtaj, kanama, enfeksiyon ve ağrı gibi yan etkilere neden olur. Cerrahi kürtaj, enfeksiyon, kanama, rahim duvarında delinme ve anesteziye bağlı riskler gibi daha ciddi riskler taşır. Bu nedenle, karar alınmadan önce, kadınların bir sağlık uzmanına danışmasını öneririz.

Kürtaj, kadınların hayatındaki önemli bir karardır. Ve kişisel, etik ve sosyal faktörlerin tümü göz önünde bulundurulmalıdır. Kadınların, kürtaj kararını verirken, bir sağlık uzmanından tavsiye alarak ve yasal sınırlamaları dikkate alarak karar vermelerini öneririz.

Kürtaj Ne kadar Sürer?

İşlem, genellikle 5-15 dakika sürer. Ancak, işlemin süresi kadının hamilelik haftası ve diğer faktörlere bağlı olarak değişir.

Erken gebeliklerde (ilk 7-9 hafta) yapılan işlemler, genellikle daha kısa sürer ve daha az ağrılıdır. Bu işlemde, kadın genellikle lokal anestezi veya sedasyon ile uyuştururuz ve rahim ağzı genişletiriz. Vakumlu bir cihaz veya küret adı verilen bir alet kullanılarak gebelik dokusu alınır.

Daha ileri haftalardaki gebeliklerde ise, işlem daha uzun sürer ve daha invaziv bir teknik kullanırız. Bu işlemlerde, genellikle genel anestezi kullanılırız ve rahim daha fazla genişletiliriz. Daha sonra, cerrahi bir alet kullanılarak gebelik dokusu alınır.

İşlem sonrası, kadın genellikle birkaç saat gözlem altında tutulur ve eve gitmesine izin verilir. Ancak, işlemden sonra ağrı, kanama veya enfeksiyon gibi sorunlar yaşanması durumunda, Op. Dr. Ebru COŞKUN ‘ a ulaşın.