KADIN HASTALIKLARINDA LAZER UYGULAMASININ ETKİLERİ VE KULLANIM ALANLARI

Kadın Hastalıklarında Lazer uygulamasının kullanım alanları

Tonlama & Yapılandırma

Cilt sıkılaştırma ile gerdirme

Genital bölge (vajinal) beyazlatma ve koltuk altı beyazlatma

Vajinal daraltma ve idrar kaçırma tedavisi

Akne Lekeleri ve skarları

Skar ve yara tedavisi

Siğil tedavisi

Vajinal Estetik

Yüzeysel ve derin Doğum Çatlakları

Gözenek Tedavisi

Kırışıklık Tedavisi

Cilt Yenileme

İdrar Kaçırma Tedavisi

Leke Tedavisi

Genital estetik

Ameliyat dikiş izi tedavisi

Vajinal kuruluk, tekrarlayan akıntı, vajinal kaşıntı ve yanma tedavisi

Menapoz döneminde vajinal kuruluk, kaşıntı, akıntı, ağrılı ilişkitedavisi

Siğil , skintag, saplı nevüs çıkartılması ve labiyoplasti (küçük dudak küçültülmesi)

GENİTAL BÖLGENİN KARARMASI

Tüm bayanlarda ileri yaş, hormonal bozukluklar, menapoz, gebelik süreci, genital bölgeye epilasyon işlemleri, hızlı kilo alıp verme, doğumsal ( kalıtsal) durumlar gibi birçok fiziksel, kalıtsal, hormonal ve fizyolojik nedenlere bağlı vajen giriş kısmı ve etrafındaki dokularda ( küçük dudaklar, büyük dudaklar, kasık bölgeleri ve anal bölge) renk değişiklikleri olabilir, yani kararabilir. Kadınlar dış genital bölgesini beğenmemeye başlar ve öz güvenleri azalır. Bu da ilerleyen zaman ile birlikte eşleriyle cinsel ilişkilerinde problemlere yol açar.

Lokal anestezik krem ya da sprey uygulandıktan 10 dakika sonra işlem gerçekleştirilir. Toplam 20 dakika sürer. Kararma derecesine göre işlem 1 ay sonra tekrar edilir. 3‑6 arası seans gerekebilir.

VAJİNAL DARALTMA VE İDRAR KAÇIRMA TEDAVİSİ

Yüzeyel doku gevşekliği genelde vajinanın tüm duvarlarında olur ve lazer tedavisiyle TÜM VAJİNAL KANAL 360 DERECE TARANIR . (Ameliyat ile sadece ön ve arka duvar ) doku yaşlanması ile kuruluk , gevşeklik ve işlevde azalma olur ( Doğuştan , menapoz veya erken menapoz , östrojen eksikliği , normal doğum sigara içme fazla kilo kaybı sebebiyle gerçekleşir ) . Dokuda küçülme , salgı azalması , kuruluk , ağrılı cinles ilişki , enfeksiyon

Sonuçta ; Menapoz dönemi şikayetleri ( Kuruluk , Yanma , Ağrı , Kaşıntı ) Tekrarlayan Vajinal enfeksiyonlar , Cinsel ilişkide zevk almama , Öksürükle idrar kaçırma meydana gelir

Kadın Hastalıklarında Lazer Uygulamasının Etkileri

Erken Döneme Bağlı Hasar Fazı

Ödem, Kimyasal Aracı Salınması , Kollajen Büzülmesi ( 48 – 72 SAAT )

ÇOĞALMA FAZI

Fibroblastların çoğalması , Yeni doku matriks molekül üretimi , Yeni kollajen lif üretimi ( 30 GÜN )

YENİDEN MODELLEME FAZI

İnflamatuar süreç biter, Olgun kollajen lifleri oluşur. Kollajen lif zincir oluşumu artar. Yeni elastik lif oluşur. Vajinal damarlanma artar (3 – 6 AY )

Uygulanan alanda ısı etkisiyle 1 Yıla kadar olumlu etkiler olmaya devam eder.

SONUÇ

Vajinal kaşıntı , vajinal kuruluk , ağrılı ilişki , vajinal ağrı , vajinal Ph değişikliği , vajinal yanma , idrar kaçırma , cinsel ilişkide zevk almama , idrarda yanma şikayetleri azalır.

LAZER İŞLEMİ ;

Ağrısızdır

Tüm Kana Uygulanır

Normal Hayata Dönüş Hemen Olur

Cinsel Hayata Bir hafta sonra başlanabilir

Anestezi gerektirmez

Dikiş atılmaz , minimal invazivdir , konforludur , etkilidir

Vajinal Ph azalır ( Laktobasiller Artar ) , Vajinal salgılanma artar , kayganlık artar , vajinal mukoza (İç Doku) kalınlaşır

Vajen Daralır , cinsel tatmin artar , öksürükle idrar kaçırma şikayetleri azalır , ağrılı ilişki azalır

Bu şi̇kayetler i̇le kadinin menapoz sonrasi hayat kali̇tesi̇ azalir. bu şi̇kayetler yillar geçti̇kçe daha da şi̇ddetleni̇r!!!!!

i̇nsanlarin yaşam süresi̇ arttiği i̇çi̇n menapozlu yaşlarda ci̇nsel i̇li̇şki̇ni̇n kadinin korkulu rüyasi olmaktan çikmasi gereki̇r. yapilan tüm tedavi̇ler ve öneri̇ler kadinin yaşam kali̇tesi̇ni̇n artmasina yöneli̇kti̇r.

• Menapoz sonrasi tedavi̇de lazer;

• Dokularda azalmiş östrojen nedeni̇yle yillar i̇çi̇nde artarak devam eden vajen ve üretra bölgesi̇nde; epi̇tel dokusu i̇nceli̇r, kayganlik azalir, vajen ph’si artar, laktobasi̇ller azalir.

• Kadinlarin %40’inda ci̇nsel fonksi̇yon ve yaşam kali̇tesi̇ olumsuz etki̇leni̇r !

Kadinlarin %75’i̇nde vaji̇nal kuruluk görülür. İli̇şki̇ sirasinda ağri, vaji̇nada yanma, akinti, hassasi̇yet,i̇drarda yanma, i̇drar kaçirma, sik i̇drara çikma, kaşinti olur.

Kayganlaştirici ve nemlendi̇ri̇ci̇ler şi̇kayetleri̇ azaltir fakat tedavi̇ etmez.

Östrojen kremler (östrojen bağimli kanseri̇ olanlarda di̇kkatli̇ kullanilmali).